Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΠΟΙΗΣΗ ΠΟΥ ΤΑΞΙΔΕΥΣΕ ΣΤΙΣ ΡΑΓΕΣ.



Εκφραστικοί μου, καλημέρα.
Ελπίζω να σας βρίσκω καλά. Ιδιαίτερα του φίλους που έχουν ταλαιπωρηθεί από τις σεισμικές δονήσεις το τελευταίο καιρό.

Θυμάστε που σας είχα ενημερώσει για μία ιδιαίτερη εκδήλωση που θα συνέβαινε για πρώτη  φορά στην Ελλάδα με την ονομασία "Ποίηση στις Ράγες"; Αν όχι, πατήστε ΕΔΩ.

Την Κυριακή λοιπόν που μας πέρασε, 11 Ιουνίου,  το γεγονός αυτό πραγματοποιήθηκε και εγώ έχω αρκετό φωτογραφικό υλικό και όχι μόνο, να μοιραστώ μαζί σας.

Θα σας δώσω τα απαραίτητα λινκ για να επισκεπτείτε αλλά πρώτα από όλα θα ήθελα να σας πω, αν και οι περισσότεροι το ξέρετε, πως αγαπώ τα τρένα και τις ράγες. Θεωρώ πως είναι ένα μέρος που με εμπνέει και ταυτόχρονα με ελευθερώνει. Μπορώ να ταξιδεύω, κυρίως νοερώς, να παρατηρώ το τοπίο, τους ανθρώπους και μέσα από τον ήχο του να "πλάθω" τη δική μου μουσική. 

Η "Ποίηση στις Ράγες" λοιπόν, ήταν μία πρωτόγνωρη και ξεχωριστή εκδήλωση στην οποία συμμετείχαν ποιητές από τη Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Νάουσα, Έδεσσα, Γιαννιτσά, Κοζάνη, Αριδαία, Βέροια και Κατερίνη. Να πούμε μάλιστα πως ήταν μία ιδέα της ποιήτριας Μαρίας Ποπκιώση, την οποία στήριξε με όλη της τη ψυχή. Μια ιδέα που όμως φάνηκε από την πετυχημένη προσέλευση, αγάπησαν και στήριξαν πολλοί ακόμη ομοτέχνες της.

Οι λογοτέχνες ως στυλοβάτες του πνεύματος, επιβιβάστηκαν από τη Θεσσαλονίκη με ενδιάμεσο σταθμό το Πλατύ για να καταλήξουν στην Κατερίνη όπου τους περίμεναν οι ομότεχνοί τους από την Πιερία, φέρνοντας ως δώρα τα βιβλία τους. Στον κατάμεστο Σταθμό των τρένων της Κατερίνης πραγματοποιήθηκε η μεγάλη γιορτή που διοργανώθηκε από την Ένωση Συγγραφέων Πιερίας.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με τα υπέροχα μουσικά ακούσματα από τη χορωδία ‘Ολύμπια Ωδή’ , κατόπιν προλόγισε απευθύνοντας χαιρετισμό, ο Πρόεδρος της Ένωσης Συγγραφέων Πιερίας Ευγένιος Παπαδόπουλος, και ακολούθησαν απαγγελίες από τους ποιητές, οι οποίοι επιβεβαίωσαν την έννοια της ενότητας, της συλλογικότητας με σεβασμό προς την τέχνη που υπηρετούν, δίνοντας ηχηρό παρών. Η εκδήλωση διανθίστηκε  μουσικά από δύο νέους, αξιόλογους καλλιτέχνες, τη Λένα Καραγιαννίδου και τον Δημήτρη Παρθενίδη.
Πέραν των ποιητών και συγγραφέων, το ταξίδι της Ποίησης συνόδευαν η Λένα Σερδαρίδου και η Μαρία Λουμπουρδή από την Ένωση Τεχνών Ελλάδος,  ο Σύλλογος Φίλων του Βιβλίου Νομού Πέλλας, το Ράφι της Αγάπης από τη Θεσσαλονίκη και η Πρέσβειρα Ειρήνης Ελλάδος-Σουηδίας ποιήτρια και δημοσιογράφος Ράνια Αγγελακούδη. Την εκδήλωση συντόνισε η δημοσιογράφος Μαρία Βαλσαμίδου.
Οι ποιητές αναχώρησαν με τις καλύτερες εντυπώσεις από την άριστη φιλοξενία και διοργάνωση, εκφράζοντας την πρόθεση να επαναλάβουν αυτήν την όμορφη ποιητική διαδρομή. Ευχόμαστε να αποτελέσει την αρχή μιας συνεργασίας προς όφελος της τέχνης και του πολιτισμού που τόσο ανάγκη έχει ο τόπος μας.

Έχω μάθει μάλιστα, πως υπάρχει ενδιαφέρον για ακόμη μεγαλύτερες διαδρομές και είμαι σίγουρη πως το ταξίδι εφόσον ξεκίνησε δε θα τελειώσει ποτέ. Αντίθετα, θα μεγαλώνει και θα επεκτείνεται.

Εκφραστικοί μου, σας δίνω ορισμένες πηγές για φωτογραφικό και όχι μόνο υλικό:

Στο ενημερωτικό σαιτ:  http://bikiropoulos.blogspot.gr/2017/06/90.html?spref=fb 
Στη σελίδα της εκδήλωσης στο facebook: https://www.facebook.com/events/420626611656989/?active_tab=discussion&__xt__=33.%7B%22logging_data%22%3A%7B%22profile_id%22%3A420626611656989%2C%22event_type%22%3A%22clicked_view_event_posts%22%2C%22impression_info%22%3A%22eyJmIjp7Iml0ZW1fY291bnQiOiIwIn19%22%2C%22surface%22%3A%22www_events_permalink%22%2C%22interacted_story_type%22%3A%22236412393365972%22%2C%22session_id%22%3A%222a97d16f84948bd899d47776eb9901d3%22%7D%7D
Στη σελίδα της Ποιήτριας Μαρίας Ποπκιώση που ήταν η "μαμά" αυτής της ιδέας: https://www.facebook.com/%CE%9C%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%A0%CE%BF%CF%80%CE%BA%CE%B9%CF%8E%CF%83%CE%B7-%CE%A3%CF%85%CE%B3%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AD%CE%B1%CF%82-Maria-Popkiosi-Writer-265968650137149/
Στο προφίλ της αγαπημένης μου Ποιήτριας και μέλος της Ένωσης Συγγραφέων Πιερίας που κάνουν τόσα πολλά δρώμενα, Γιώτας Τσερτεκίδου: https://www.facebook.com/bebakomegiota?fref=ts
Στο κανάλι του youtube lefteria tzim μπορείτε να απολαύσετε πολλά βίντεο από την εκδήλωση:  https://www.youtube.com/channel/UCCKxtAW4VF8Vj5GiO4cUKKA


Kαι θα κλείσω την ανάρτηση τούτη, με ένα βίντεο - δώρο, που δημιούργησε για αυτή την εκδήλωση Ποίησης, Χαράς, Μοιράσματος, Πνευματικότητος, ένας ιδιαίτερος καλλιτέχνης, ο  Παναγιώτης Φτάρας





Κάτω απ’ τις ράγες του τρένου  
Κάτω από τις γραμμές του βιβλίου
Κάτω από τα βήματα των στρατιωτών

Όταν όλα περάσουν — πάντα σε περιμένω.

Πέρασαν από τότε πολλά τρένα  
Κι άλλα πολλά βιβλία θα διαβαστούν  
Κι άλλοι στρατιώτες το ίδιο θα πεθάνουν.

Κάτω από καθετί που σου σκεπάζει τη ζωή 
Όταν όλα περάσουν —
Σε περιμένω.

Κάτω απ’ τις ράγες - Μανόλης Αναγνωστάκης

Σχόλια

  1. Καταπληκτική Πρωτοβουλία της αγαπημένης μας Μαρίας Ποπκιώση!...
    Ας γίνει η Αρχή για ένα Θεσμό που "ταξιδεύει" την Ποίηση ενώνοντας τους "Τρελούς" της....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπράβο σε τέτοιες εκδηλώσεις τέχνης , πότε κουκλίτσα μου θα μας δώσεις νέα δουλειά σου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπράβο σε τέτοιες πρωτοβουλίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έχουμε ανάγκη σε τέτοιες πρωτοβουλίες και μπράβο Κική μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΦΡΑΣΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑ ΠΗΓΑΖΕΙ ΑΓΑΠΗ!

    Έως το τέλος του κόσμου λοιπόν... Έως.... Και μεταφορικά και κυριολεκτικά Σαν επιφώνημα... Πάντα ένα επιφώνημα.. Ένα επιφώνημα θαυμασμού, απόγνωσης, πολλών συναισθημάτων και ένωσης... Πάντα Ένωσης! ~~ Η Αγάπη Δηλώνει Πιστεύω - Κική Κωνσταντίνου Εκδόσεις Ανατολικός Η πανέμορφη φωτογραφία μας έρχεται από τα τρυφερά και δημιουργικά χεράκια μιας γυναίκας που αγαπώ και θαυμάζω! Κι όπως η ίδια μου είπε, άργησε αλλά έχει τη θέση που του αξίζει, επειδή περίμενε, υπομονετικά και καρτερικά! Ευχαριστώ ολόψυχα αγαπημένη μου, Alexandra Mouriopoulou !         Η κατανομή του χώρου ήταν άρτια μοιρασμένη και δομημένη στις δύο πλευρές με σκοπό και τα δύο μέρη να είναι ίδια. Ότι υπήρχε στη μία πλευρά υπήρχε και στην άλλη. Ακόμη και οι πετρούλες που στόλιζαν τις ρίζες των μεγάλων δέντρων ήταν ίδιες μεταξύ τους. Ήταν προφανές! Το πρόσωπο που είχε αναλάβει την φροντίδα και την επιμέλεια του κήπου εκτός από το ότι αφιέρωνε πάρα πολύ χρόνο σε αυτόν, για κάποιο ιδιαίτερο λόγο ήθελε και τα δύο

ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΜΠΛΟΚΟΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΜΑΣ

Κρατώ στα χέρια μου το Λογοτεχνικό Ημερολόγιο 2020 απο το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλλονιάς "Κέφαλος" , όπου συμμετέχω με τρία έργα μου. Ξεφυλλίζοντας το, ανάμεσα σε τόσους δημιουργούς και έργα, νιώθω υπερήφανη και ευγνώμων. Τα συγχαρητήρια μου, σε όλους! Eπίσης, ΕΔΩ, μπορειτε να διαβασετε μια υπέροχη συνέντευξη του δικού μας "Σκρουτζάκου"  Giannis Koutris !! Συγχαρητήρια αγαπημένε μου φίλε! Ακόμη, σας έχω δύο εξαιρετικές προτάσεις, δικών μας πάλι, αγαπημένων προσώπων! "Στα παπούτσια των άλλων¨" το νέο βιβλίο της Μαρίας Κανελλάκη, εκδ. 24γραμματα Ανατομικές ιστορίες παντός καιρού και εδάφους, σε ποικιλία δερμάτων και χρωμάτων, για όλες τις (χ)ώρες και για όλα τα πέλματα. Η νέα τάξη υποδημάτων θέλει έντονες αντιθέσεις και άτολμους βηματισμούς. Σ’ αυτό το καλαπόδι κατασκευάστηκαν και οι ιστορίες του βιβλίου. Ψηλοτάκουνες γόβες για «φλατ» ήρωες και παπούτσια γδαρμένα για ανθρώπους-λουστρίνια. Ολοκαίνουργια

ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΑΔΕΡΦΑΡΑ ΜΟΥ ΜΕ ΑΓΑΠΗ!

Εκφραστικοί μου φίλοι, καλημέρα! Τί μου κάνετε, είστε όλοι καλά; Εγω μια χαρά. Καταιγισμός γενεθλίων το τελευταίο διάστημα βρε παιδιά! Πολύ με χαροποιεί αυτό! Ευχές, ευχές, ευχές! Μ' αρέσουν οι ευχές! Σήμερα λοιπόν θέλω και εγώ να δώσω τις ευχές μου σε ένα αγαπημένο μου πρόσωπο, με ένα ιδιαίτερο θα έλεγα τρόπο! (Είμαι σίγουρη πως όταν η ξαδέρφη μου δει αυτή την ανάρτηση θα γουρλώσει το μάτι πίσω από τα γυαλιά, θα βγάλει τη γλώσσα έξω απο αμηχανία, θα βγάλει μια κραυγή απόγνωσης και θα κρυφτεί όπου βρει πρόχειρα εκεί τριγύρω χαχαχαχα) (Ιωάννα σα να είμαι εκεί και να σε βλέπω νοιώθω - πολύ το διασκεδάζω! :P) Σκορπίνα λοιπόν η ξαδερφάρα μου! Δυναμική προσωπικότητα, όσο κι αν δε το δείχνει με τη πρώτη ματιά!  Σήμερα λοιπόν, το κορίτσι μου έχει γενέθλια και εγώ δε θα μπορούσα να μη κάνω ανάρτηση μοναχά για πάρτη της! Τόσα έχει κάνει εκείνη για μένα, ας κάνω και εγώ κάτι μικρό αυτή τη φορά! ;) Χρόνια πολλά λοιπόν σε σένα που όταν ήμουνα μικρή με έβαζες να